Inicio
Ctti
Word

Preguntes Office 365  actualització Sep. 2017

Definició i característiques

Office 365 és una plataforma de productivitat, de comunicació i de col·laboració allotjada al núvol.

L'O365 està format per un conjunt d'eines accessibles des de qualsevol dispositiu (OneDrive, Excel online, Word online i PowerPoint online).

L’Espai Personal de Col·laboració és una nova àrea d’emmagatzematge i gestió dels arxius d’ús professional que us ha d’aportar els següents beneficis:

- Disposar de gran capacitat: 1.024 GB (1 TB).

- Proporcionar facilitat a l’hora d’accedir als documents: des del lloc de treball habitual, des de qualsevol ordinador connectat a la xarxa corporativa, des d’Internet o des de dispositius mòbils.

- Permetre endreçar la informació i compartir-la tant amb usuaris interns de la Generalitat com amb usuaris externs.

- Cal tenir en compte que és adequat per qualsevol tipus d’informació, exceptuant aquella de sensibilitat alta, d’acord amb el marc de la LOPD

En l’Espai Personal de Col·laboració disposes d’una capacitat d’emmagatzematge de 1.024GB (1TB) al núvol. L'espai que puguis sincronitzar al teu ordinador dependrà de l'espai que tinguis lliure al teu ordinador.

Aquest espai pretén substituir la unitat personal de xarxa (en cas que en disposis).

Així doncs, una vegada activat el teu Espai Personal de Col·laboració, en cas que tinguis arxius en una unitat personal de xarxa o en serveis no corporatius en el núvol, sempre i quan estiguin relacionats amb l’activitat professional dins de l’Administració.

Sempre es mantindran, però, les unitats de xarxa dels diferents serveis, àrees o grups de treball.

En OneDrive pots sincronitzar arxius de fins a 15GB i arxius comprimits (zip) de fins a 20 Gb.

Clica el botó dret del ratoli sobre el núvol blau () de l'àrea de notificacions de la pantalla (àrea inferior dreta) i tria 'Administrar emmagatzematge'

S'obrirà la pàgina Mètrica d'emmagatzematge que mostra la mida de cada element que emmagatzema i el percentatge d'emmagatzematge disponible que fa servir.

S'ha de tenir en compte que per mostrar aquesta informació serà necessari estar logat, en aquest cas es demanarà la informació que haurà d'introduir.

Sí, a mesura que aneu escrivint o utilitzant qualsevol arxiu es desa de forma automàtica. De totes formes, si ho desitgeu també podeu guardar-ho de forma manual. És important remarcar que la diferència principal entre un document "en local" i "Online" resideix en la forma de guardar els documents.

"En local", sempre es pregunta on es guarden els documents, en canvi, "Online" es desen automàticament. Per a desar un document en una carpeta concreta s'haurà d'accedir a aquesta i des d'aquesta carpeta crear el nou document, ja que quan un arxiu es desa automàticament aquest es conté a l'arrel del OneDrive.

Quan una persona causa baixa a GICAR perquè acaba la seva relació contractual amb la Generalitat, la seva identitat passa a estat “Deshabilitat”.

Aquí NO pot accedir a O365, però els usuaris amb qui havia compartit informació SÍ que hi poden accedir.

En el moment que la identitat assumeix l’estat de baixa s’elimina tota la informació d’O365 i no es pot accedir a ella de cap manera.